Még jó, hogy nem mi vagyunk a Heritage in Motion-díjról döntő zsűritagok, ugyanis legszívesebben a listán szereplő összes, innovatív multimédiás megoldásokat felvonultató jelöltnek odaadnánk a fődíjat.
Íme, a shortlist:
- mi lett volna, ha születésnapjára Anne Frank nem naplót, hanem kamerát kap?
- a Földközi-tenger mélyén rejlő régészeti örökséget a kiterjesztett valóság (AR) segítségével feltáró program, az UWAR
- a holland Kelet-Indiai Társaság története egyfelől a pénz és a dicsőség, másfelől a rabszolgaság fájdalmának, a gyarmatbirodalmat szolgáló katonák és matrózok eddig ismeretlen történet. Ezt ismerteti meg az egyedülálló VOC Data Experience
- 1238: a legvéresebb izlandi csata egy immerzív kiállításon
- Everything Is Music multimédiás digitális zenemúzeum platform az angliai Bristol és Bath több évszázados zenei hagyományait, zenéit térképezi fel hang, videó, hologram és kiterjesztett valóság segítségével
- a középkori Bruges/Brugge városa kulcsfontosságú szerepet töltött be kereskedelmi kikötőként, a művészet, a kultúra és a magas pénzügyek központjaként. A „Zwin elveszett kikötői” egyedülálló módon- mutatja meg a város középkori kikötőit.
- az „Embroidery Craft” weboldal a dél -morvaországi Uherský Brod szellemi kulturális örökségének, hímzéseinek megőrzését tűzte ki céljául.
- 2020 márciusában a DigVentures nonprofit szervezet elindította az Archaeology at Home (Régészet otthon) címe projektjét. A nyilvános régészkedésben 90 országból 11 ezer lelkes amatőr régész vett részt.
- a nagy éhínség idején Írországból 4000 árva kamaszlányt szállítottak Ausztráliába, hogy a nemek közötti egyensúlyt helyreállítsák a távoli gyarmaton. Ők voltak az Earl Grey lányok, akiknek történetét a “HOME” a kor magazinjainak képi világával meséli el.
- a Casa Batlló „10D Experience” 2000 nm -en több mint 1000 képernyővel, 21 audiócsatornán keresztül vezet be Gaudí zsenialitás művészetébe.
- Csókold meg a békát! A hollandiai Almere könyvtárában a gyerekkönyvtár részére egy óriási varázskönyvet fejlesztettek. A gyerekek betűkkel és szavakkal játszhatnak, interaktív kincsvadászatra viszi a gyerekeket a mesék és kalandok révén, és a mozgáskövető kamera segítségével a gyerekek mozdulatai virtuális kézmozdulatokká alakíthatók.
- a Meet the Masters egy innovatív művészeti élmény, mely segítségével elmerülhetünk Jan Van Eyck, az idősebb Pieter Bruegel és Peter Paul Rubens flamand mesterek műveiben. A festményeket óriásira nagyítva olyan elemeket is felfedezhetünk, amit korábban észre sem vettünk volna.
- a “Történetek a vízi utakról” című a digitális filmsorozat modern, nem hagyományos eszközöket használ, amelyeket általában nem használnak örökségvédelmi környezetben (azaz nem kutatási vagy technikai alapú), hogy közvetítse a vízi utak fontosságát, a valahovatartozás, a természeti és épített természettel való kapcsolat jelentőségét.
- Vízalatti Málta- virtuális múzeum. A tengerfenéket gyakran a világ legnagyobb múzeumának tekintik, azonban a mai napig csak búvárok tudnak leereszkedni, hogy láthassá ezeket az időkapszulákat. A virtuális múzeumban jelenleg 14 helyszín található, kezdve a 2700 éves föníciai hajómaradványtól a különböző világháborús és hidegháborús repülőgép- és hajóroncsokig.
- Life Code: szabadulószoba a moszkvai Darwin Múzeumban. Az egyedülálló alkalmazás témája egy jövőbeli 2057-es DNS -kutatás és a jövő technológiájának bemutatása, beleértve a mesterséges intelligencia etikus felhasználását.