Eva Fog: Miért számít a gender az informatikában?

Olyan világban élünk, amely lassan, de biztosan 100 százalékban digitálisra fordul. Az afrikai sivatagoktól az európai síkságokig a technológia elfoglalta jogos helyét a kommunikációban, a szórakozásban és az oktatásban. Ebben a világban mindannyiunknak részt kell vennünk a fejlesztésben, hogy biztosak legyünk, az igények megfelelően teljesülnek. Sajnos a fejlődésnek nem ezt a részét láthatjuk. A lányok is nagyon korán kezdenek érdeklődni a technológia iránt, de ezt az érdeklődést el is vesztik a megfelelő példaképek hiánya miatt. A média és a populáris kultúra túl sokáig ábrázolta zsíroshajú, hímnemű geekként a technológiát, és a digitális forradalomban a férfiak állnak nyerésre. A következmények fájdalmasan világosak. A nők az IKT összes munkavállalójának kevesebb mint 25% -át teszik ki. A fiatal nők bevonása az IKT oktatásba nagy nehézségekbe ütközik. Meggyőzni őket, hogy még maradjanak az IKT szektorban még nehezebb. Strukturális változásra van szükség a mindennapi életben, az oktatási rendszerben, a kormányok hozzáállásában egyaránt. Ehhez meg kell értenünk, mi ment rosszul, mi az, ami még mindig rossz, és hogyan kell a rendszeren változtatni. A sokszínűség mindenki számára jó, és elérhető! A DigiPippi technológiai szervezet lányok számára, alapítójaként és pedagógusaként évek óta szerzett tapasztalataim alapján különböző módszerekkel rámutatok, hogyan kelthető fel a lányok érdeklődése a korai életkorban. Ezek olyan módszerek, melyeket mindenki meg tud tanulni és tudja alkalmazni. A módszer fő célja igazi paradoxon, ami így hangzik: hagyd abba a technológia tanítását és kezdj el jelen lenni benne.

Tags:

 

 

 

Országos
Muzeológiai Módszertani
és Információs Központ