A program célja az volt, hogy a múzeumi szakembereket közelebb hozzuk a digitális projektek világához és az itt megszerzett tudással könnyebbé tegyük a jövőbeli együttműködéseket. A meghívott moderátorok az IT világából érkezve sok érdekes példát, technológiai információkat osztottak meg, majd a résztvevőkkel közösen ötletelve egy fiktív fejlesztésben is együttműködtek.
A tréning során a résztvevők megtudhatták, hogy
- milyen szerepe lehet a mobil alkalmazásoknak a múzeumokban?
- bevételi forrás vagy kiadás a mobilalkalmazás?
- melyek egy ilyen applikáció kötelező elemei?
- milyen tartalmat és milyen terjedelemben tegyünk bele egy mobil alkalmazásba?
- hogyan tervezzünk, hogyan kommunikáljunk a fejlesztőkkel, hogy valóban azt kapjuk, mint amit megrendeltünk?
- melyek azok a tipikus hibák, amelyeket egy múzeumi applikáció fejlesztésében el lehet követni?